Den tyskejede cafékæde Espresso House har vokseværk i Danmark.
Så meget at kæden, der lige nu driver 50 caféer, har planer om at blive dobbelt så stor i løbet af de nærmeste år.
Det siger kædens administrerende direktør, Claus Skovfoged, i et interview med netmediet Ejendomswatch.
Udvidelsen betyder også, at kæden begynder at se sig om efter flere byer.
»Vi ser et potentiale over hele Danmark. Vi er allerede godt repræsenteret i København, Odense, Aalborg og Aarhus, men vi ser også et potentiale i at åbne i mange af de mindre byer,« siger han.
Men som altid er der primært tre forhold, der er vigtige, når man skal åbne en café: beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed. Derfor vil Espresso House bruge en del energi på at finde de helt rette placeringer til de nye caféer.
Espresso House kom til Danmark, da det tyske investeringsselskab Jab Holding i 2015 købte både Baresso i Danmark og Espresso House i Sverige. I 2016 besluttede man at lukke Baresso i Danmark og i stedet fortsætte med Espresso House i begge lande.
Det har indtil videre været en succes. Bruttofortjenesten er steget pænt fra 2017 til 2018, hvor det også lykkedes kæden at lande et overskud på 5,8 millioner kroner.