Direktøren for Salling Group, Anders Hagh, kommer nu med en kommentar til det katastrofale underskud på 717 millioner kroner, konkurrenten Coop præsenterede forrige weekend. 

»Det vigtige budskab fra os er, at vores fokus er på at få tilfredse kunder ind i vores butikker, og så må brikkerne hos Coop falde, som de nu en gang falder,« siger Anders Hagh og tilføjer: 

»Jeg har stor respekt for, at det er en kompliceret opgave - også for dem.«

Udtalelsen fra direktøren bringes i B.T.s podcast 'Spar Kassen', hvor der i den seneste udsendelse er fokus på det vilde regnskab fra Salling Group, der driver Netto, Føtex og Bilka.

Anders Hagh forklarer også, at Salling Group har fulgt med i de store ændringer, der er sket hos Coop.

»Når en af vores store konkurrenter ændrer strategi, så følger vi naturligvis med for at se, hvad den strategi går ud på,« siger han. 

I podcasten fortæller Marie Milling, der er journalist på B.T. Penge, flere detaljer om interviewet med Salling Groups direktør, og hvad der er grund til overskuddet. 

Hør B.T.s podcast 'Spar Kassen' her, hos Apple Podcast eller Spotify